17 apr. 2018

KonMari- Papper

Jag kan nu bocka av kategorin Papper enligt KonMari- metoden. Då jag senast rensat bort papper i våra pärmar vid årsskiftet och även vid flera olika tidpunkter tidigare, var det den här gången en relativt enkel uppgift att ta sig igenom. 

Av egen erfarenhet vet jag att just papper kan kännas överväldigande att ta sig an. Men håll ut och dela upp uppgiften över flera tillfällen. Inom denna kategori räknas även t ex bruksanvisningar, garantier, kvitton och recept. 


Jag kommer nu att gå vidare till kategorin Komono som innehåller allt det övriga i hemmet. Jag vet i dagsläget inte om jag kommer att dela varje delkategori här på bloggen, men lovar att hålla er uppdaterade om hur processen fortlöper.

//Tina

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,
    Ja, det där med papper kan verkligen kännas överväldigande... Vi rensade bort sjuuuuukt mycket innan vi flyttade. Sen måste i spara en del för deklarationen. Helst skulle man ju vilja ha allt digitalt...
    Fortsätter rensandet här med, men inte alls så duktig som du. För jag fyller ju på med lite nytt mellan varven ;-) Men har blivit såååååå mycket bättre på att verkligen tänka igenom inköpen. Och jag slänger inget utan antingen säljer vi eller skänker eller lämnar till second hand så får man en viss provision när de sålt av grejerna. Vi har Busfrö här i Kalmar och det funkar toppen tycker jag. Håller på och fyller kassar till dem som jag ska lämna på fredag är målet.
    Hur är det med dig annars?
    Ta hand om dig!
    Nu ska jag ut och fånga lite sol.
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tina17 april 2018 17:05
      Heeej Anna! Vilken fin bild på dig i din profil.
      Jag har med fyllt på med nya saker sedan jag började rensa:) men det händer inte så ofta längre och precis som dig tänker jag numer igenom mina inköp noggrant och avvaktar gärna en tid.
      Tack för att du kikar in. Hoppas du fick en skön stund i solen. Såå härligt att våren äntligen är här nu.
      Kram

      Radera