4 jan. 2016

Det sista av Julen...

Julen och den tillhörande ledigheten var väldigt väldigt efterlängtad och vi har haft många fina dagar här hemma tillsammans. 

Idag var det dock dags för min kära sambo att återvända till verkligheten. Själv tar jag ledigt några dagar till och passar på att njuta av det sista av Julen.

Komma hem

Granen har fått stå kvar trots att den barrar och har gjort en tid. Tycker den är så mysig, men på onsdag har vi tagit gemensamt beslut om att Julen ska ut. 

Har ni Julat färdigt än eller kör ni kanske på ända fram till Tjugondag Knut, då Julen enligt gammal tradition i vårt land är slut?

//Tina

2 kommentarer:

  1. Heeeej Tina!
    Skönt att du kan vara ledig några dagar lite för dig själv med...
    Det är inte ofta jag har nån minut då jag är alldeles själv, så ibland kryper det lite i en efter såna här dagar... ;)
    Men idag har vi födelsedag här hemma o det är lite fix inför kommande kalas. Dottern fyller år på söndag, så på lördag ska vi ha alas för dem bägge..
    Ha en skön måndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig soffa! :-)
    Här tar jag bort julen på onsdag, slänger blommor o. julkort etc. men kanske får ljusstakarna stå kvar till trettondagen... är inte så traditionsbunden utan brukar göra som det faller sig.
    Är f.ö. just nu så urbota trött på småpryttlar, hjälper svärfar att flytta o. han har inte så mycket saker men hans nyblivna sambo däremot har tusen o. åter tusen småprylar.. en dag fick svärfar en infarkt efter att ha stressat o. burit massa kartonger med alla dessa grejer - blev tre dagar på sjukhus o. ballongsprängning. Så gissa om jag tycker prydnadskrafs är extra onödigt just nu ;-)

    SvaraRadera