20 juli 2023

Rensa- inspiration...

Känns som om det varit en ovanligt fuktig och regnig Juli i år, till och med för mig som gillar de svalare temperaturerna och även regn. Dagar som dessa bjuder onekligen på ett gyllene tillfälle att pyssla om och ta lite extra hand om hemmet, rensa och förenkla. 

Även om jag visst det blev klar med rensandet av vårt hem för ganska precis ett halvår sedan nu, händer det fortfarande att jag vid tillfälle tar mig en titt på olika typer av rensa- videor på YouTube :). Nyligen hittade jag ett par bra som jag delar längre ner i inlägget. 

Komma hem

För er som nu undrar känner jag mig fortfarande färdigrensad, ingen tvekan om den saken. Vårt hem är avskalat och det finns inte så väldigt mycket mer att plocka bort. Hade det bara gällt mig själv är det dock inte helt osannolikt att jag framöver så sakteliga hade börjat närma mig mer av extremminimalism. Jag lockas alltmer av tanken på att vara helt fri från allt det materiella och att endast omges med ett absolut minimum.

Min sambo känner sig inte lika öppen för den här mer radikala varianten av minimalism som mig, men hade heller ej stått i min väg om det var något jag verkligen ville genomföra. Jag nöjer mig dock med att leva minimalistiskt och enkelt på det vis vi idag gör, men vet också att jag efter många år av rensande och förenklande hade varit tillfreds med än mindre av både möbler och övriga prylar.

Hur som helst...nedan länkar jag videorna som nämndes i början av inlägget och som jag hoppas ger Er lika mycket inspiration som de gav mig. Efter att ha sett dem har jag bestämt att gå ett varv genom huset och se om det möjligen finns något som vi inte använt under det senaste halvåret eller kommer att använda under det kommande. Några enstaka ting måste det väl ändå finnas :) ?! 

Rensa- videor YouTube;

DecCluttering 35 years of...stuff här. (George Carlin nämns i denna första video som också för mig är en personlig favorit. Se även den här :)

Decluttering EVERY room in Our Home här.

//Tina   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar