31 maj 2023

Köpstopp- Fria köp förbrukade...

Under Maj månad har jag använt mig av det tredje och därmed också sista fria köpet. En månad kvar av köpstoppet så det känns okej att de nu är förbrukade. Ett av dem blev som ni säkert minns ett akut behovsköp och de resterande två har varit köp till vardagsrummet. De senare inte på något vis nödvändiga köp, men som jag verkligen uppskattar att jag ändå haft möjlighet att genomföra. 

Korgen som inhandlats under Maj månad var först tänkt som förvaring till våra två laptops i vardagsrummet. Tyvärr var korgen något mindre i storlek än vad som uppgavs från leverantören och så är det ju ofta med just handgjorda korgar, de håller sällan exakta mått, men jag chansade ändå att det skulle fungera. En av datorerna var dock ett par centimeter för stor på ena hållet så det blev till att fortsätta använda lövkorgen jag från första början köpt. 

Lövkorgen är tyvärr lite skräpig av sig varav jag sökt efter ett annat bättre alternativ. Nu blev det inte som tänkt, men jag fick istället nytta av korgen i klädskåpet i tvättstugan som behöver en bättre organisering. Ett mindre projekt jag tänkt ta mig an efter vardagsrummet blir klart.

I övrigt har Maj varit en intensiv månad och jag har förutom inköpet av korgen alldeles i början inte hunnit tänka på köpstoppet överhuvudtaget. Dagarna har rullat på i snabb takt och några behovsköp har inte heller dykt upp. Nu är det som sagt en månad kvar av köpstoppet och det känns bra att snart vara till ända med allt det här. 

Men missförstå mig ej…Även om köpstoppet visst det stundvis känts ganska tufft har det även gett mig mycket att vara tacksam över. Jag har fått ett välbehövligt uppehåll från den ständiga jakten efter nytt och mer och även under en tid fått möjlighet att både känna på och verkligen landa in i ett mer enkelt liv. 

Det som kommit till mig under tiden som gått är att jag faktiskt inte kräver så mycket. I grunden känner jag mig oftast nöjd med det jag redan äger och har och någonstans hoppas jag nå fram till en punkt då allt även fortsättningsvis känns tillräckligt, även om det så klart alltid skulle kunna göras ännu lite bättre...

Innan jag avslutar har jag även en bekännelse att delge som jag faktiskt höll på att glömma. Under Maj har jag nämligen varit något odygdig och laddat ner en bok via Kobo som är den plattform läser via när det kommer till det digitala formatet. Jag har fyllt år under Maj och det blev en födelsedagspresent till mig själv. Ja, lite fusk är det ju allt med tanke på att mina fria köp var förbrukade redan tidigare under månaden, men jag bjuder helt enkelt på denna lilla förseelse :). 

//Tina


1 kommentar:

  1. Så spännande med dina reflektioner från köpstoppet! Men jag förstår att det känns skönt att det snart är över...! Även om man inte kommer att börja handla som en galning så är det skönt att slippa känna att man har ett förbud som hänger över en! Jag har 2,5 månad kvar av mitt klädköpstopp och har nu börjat skriva en lista på plagg/skor jag tycker att jag behöver, men även en lista på plagg/skor som jag kommer att fortsätta ha köpstopp på som t ex träningskläder (pga att jag har så många!).
    Jättebra med fria köp, det kommer jag också att ha om jag ska ha köpstopp igen.
    Och en digital bok tycker jag inte behöver räknas! Det är ju istället för en fysisk bok men tar inte upp någon plats. Det hade varit väldigt svårt att inte få läsa det man var sugen på för stunden!
    Hoppas att du har härliga dagar trots den intensiva värmen och torkan!
    Trevlig helg och kramar från Eva Maria <3

    SvaraRadera