16 okt. 2020

Inköp som glöms bort...

Ibland glömmer jag nästan bort saker jag tänkt köpa. Letar ju numer ofta både länge och väl innan jag hittar det jag vill ha i avseende av kvalitet, material och hållbarhet. 
Tiden går och det är inte helt ovanligt att allt hinner falla i glömska. Påmind om min önskan om en ljusstake med fat blev jag dock vid ett besök på Rusta härom dagen. 

Komma hem

Plötsligt bara stod den där rakt framför mig utan att jag ens letade efter den. En ljusstake med fat, i stengods. Älskar ju stengods. Runt 30 kr tror jag det var de ville ha, men jag hade lika gärna betalat 130 kr för den.

Gillar verkligen Rustas sortiment Elsaform som är en kollektion som vänder sig till dig som ratar slit och släng. Produkterna i typisk Skandinavisk Design består av naturmaterial i ull, trä, bomull, munblåst glas och stengods. Vid mina besök på Rusta står jag alltid och drar i mattan Annie från Elsaform tillverkad av tovade ullbollar. Helt magisk!

I kollektionen finns också tallrikar, skålar, ugnsformar och muggar i stengods som jag inte hade tvekat en sekund på att köpa om vi hade varit i behov av nytt porslin. Har även köpt sopset i samma kollektion. Ett varumärke som verkligen förtjänar att lyftas fram, i hållbara material och tidlös design.
  
//Tina

2 kommentarer:

  1. Så fin ljusstake! Enkel och funktionell också. Det är så skönt när man har ett fåtal saker som man verkligen tycker om istället för hundra stycken i ett enda plotter! Jag kämpar fortfarande med några saker jag fått i present som jag egentligen inte vill behålla... förstår inte hur det kan vara så svårt! Kram & trevlig helg! / Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva Maria:)
      Gåvor och arvegods är ett tufft kapitel att ta sig igenom. Man får helt enkelt försöka ta det bit för bit och rensa bort i takt med att man känner sig redo. Jag minns tillbaka att det varit några riktigt tuffa sådana rensningar genom åren. Ångrar inget av det så här efteråt, men viktigt tror jag ändå att man inte stressar fram beslut när de känns svåra.
      Kram på Dig!

      Radera