12 apr. 2019

Allt i den här...

I den här MALM-byrån från IKEA vill jag få plats med a l l a textilier såsom sängkläder, handdukar, kläder, kuddfodral, plädar, möbelklädslar, tyger. osv. Det är en rejäl byrå men för mig är det här en mycket begränsad förvaring då jag tidigare förvarat en del av det i vindsgarderoben och ändå lyckats fylla byrån.  

Komma hem

Påslakan har vi reducerat ner till två uppsättningar bestående av fyra enkelpåslakan, fyra örngott och två underlakan. Fungerar utmärkt. Vi har även ett stort dubbelpåslakan med två st örngott som jag bäddar med ovanpå det andra.

När det kommer till handdukar och badlakan har vi två kompletta set bestående av fyra badlakan, åtta handdukar, två gästhanddukar. Utöver detta finns även två stora strandbadlakan, fyra handdukar och två st gästhanddukar. I regel tvättar jag all frotté och hänger upp igen i samband med städningen varje vecka, men det händer att det inte sker i ett svep och då behöver det finnas extra badlakan och handdukar till hands. Funderar på om vi skulle satsa på ett set och sedan använda strandbadlakanen vid behov tillsammans med ett par extra handdukar, eller också rensa bort dessa och spara två hela set.

Vidare jobbar jag på med att reducera ner antalet kuddfodral och plädar. Det här är ett område jag ofta kör fast i, men ska allt få plats behöver jag gå hårt fram och befria mig själv från denna låsning.

När det kommer till kläder förvaras i byrån säsongsplagg som för tillfället inte är i bruk. Något enstaka tillhör min sambo såsom badshorts och några tunnare sommarbyxor men huvudsakligen är det mina kläder. Det finns en del plagg som inte passar men som jag sparat i hopp om att de ska göra det igen. De planerar jag nu att packa ner i en låda tills vidare, ställa undan i vindsgarderoben och ta beslut om längre fram.

//Tina

1 kommentar:

  1. Svårt det där...
    När det kommer till handdukar och badlakan så har vi bara 3 strandbadlakan, dvs ett var och tre badlakan till duschen. Vi köpte precis nya badlakan då de andra verkligen hade gjort sitt. Hade haft dem i 2 år och använt dagligen och tvättat 2-3 ggr/vecka... Så dem bara tvättar jag, tumpar och hänger upp igen. Har Tyra en kompis har vi strandbadlakanen till dem.

    Tack vännen för sin fina omtanke, den väremer så otrligt ska du veta <3
    Nu ska jag ta mig i säng.... Tyvärr något jag drar mig för eftersom det är förknippat med lite panik och smärta. Såååå svårt att komma ner utan att det skär som knivar i bröstet...
    Kramar i massor <3

    SvaraRadera