3 jan. 2019

Fokus i arbetsrummet...

Idag har målaren varit här en sista vända och fixat med spacklingen i arbetsrummet. Vi har fullt fokus därinne nu och målet är att vi ska väva och måla klart innan veckans slut. Spacklingen har vi gett oss på själva tidigare men ej blivit helt nöjda med så numer tar vi alltid in proffs på den biten. Väva och måla fixar vi dock själva samt lägga golv osv.

Komma hem

Sambon håller parallellt på med fönstersmygen och jag har börjat slipa ner och spackla dörren in till vindsgarderoben. Även huvuddörren ska slipas och spacklas, men den tar vi utomhus för jag var som ett vitt spöke efter jag mattat ner den andra dörren med slipmusen. Vi hade båda glömt hur mycket slipdamm det faktiskt blir när man står inomhus och gör detta. Det är några år sedan vi sist fixade med de gamla dörrarna.

Förr var jag mycket bättre på att hantera det kaos som blir omkring en renovering. Numer blir jag stressad av röran och alla verktyg och saker som hamnar överallt. Men det är bara till att andas sig igenom det, landa på yogamattan lite nu och då och försöka behålla lugnet.   

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar