31 mars 2021

Spartips för Snåljåpar #4...

Komma hem

Här kommer det fjärde i raden av spartips. 

Vi har sedan ett par månader tillbaka bytt ut all dryck till vanligt kranvatten. Ingen mera juice, mineralvatten, lättdryck, saft eller läsk i veckorna och saken är att vi saknar det inte alls. Några stora saft- eller läskdrickare är vi normalt sett inte annars heller, men jag har varit storkonsument av diverse goda juicer och lättdryck har alltid funnits uppblandat i kylen. 

Jag uppskattar att vi sparar en rejäl slant varje månad på att byta ut drycken och spontant väljer jag nu faktiskt också vatten framför annan dryck även under helgerna men festar till det någon gång ibland. T ex känns nu mineralvatten som ren lyx.

Variation på kranvattnet kan enkelt fås genom att smaksätta med t ex gurka, citron, melon eller bär.

//Tina


2 kommentarer:

  1. Det är härligt med kranvatten! Jag är så tacksam att vi kan dricka vattnet direkt ur kranen här i Sverige! Tror det är över 1 miljard människor som saknar rent vatten. När jag varit utomlands längtar jag alltid hem till kranvattnet. I USA hos mina släktingar har de egen brunn och det är en hel vetenskap att filtrera det och det smakar ändå inte särkilt gott... så jag är tacksam för vårt kommunala vatten. Jag gillar också att smaksätta med gurka och citron. Bättre för tänderna också med vatten istället för juice o läsk. Melon har jag inte provat men det var ett bra tips. Kram & Glad påsk! / Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva Maria & Tack för att du gör mig uppmärksam på detta. Har ju nästan blivit något man som svensk tar för givet att det ska finnas rent och välsmakande vatten direkt i kranen.
      Hoppas också du får en fin Påsk! Det lovas sol i södra Sverige, det behöver vi nu efter den långa vintern!
      Här ska det även Deklareras. Inte precis min favoritsyssla när det kommer till att vara egenföretagare, men som tur är är det bara en gång om året:).
      Kram på Dig!

      Radera