14 sep. 2020

En dag på stranden...

Hösten har ännu inte riktigt infunnit sig, sommaren dröjer sig kvar lite till. Längtar efter att få plocka undan sommardekoren och göra mer höst i vårt hem, men än känns tiden inte riktigt rätt. Det får allt vara tills temperaturen sjunker ner ytterligare några grader.

I helgen åkte vi till favoritstranden. Där var bara vi och tre surfare. Älskar denna sandstrand med sina fina vita sand. Där kan jag sitta i timmar och titta på vågorna som rullar och andas in den salta doften av hav, tång och sand.

Komma hem

Under förra veckan fick jag inte ett knop gjort. Denna veckan ska jag åtminstone försöka boka tid för inlämning till auktion. Den där sista ni vet. Nu ska det snart ske. Och gärna även köra iväg med en del som ska till skänkes som står kvar i förrådet. Därefter kan jag visa er förrådet igen. Vårt färdigrensade förråd skulle man nog kunna säga. Inte mycket överflöd kvar där nu. 

Troligen blir det inlämning till auktion under Oktober. Jag ser fram emot det. Känner mig redo för det. Redo att ta den där allra sista turen. Ska bara se till att få med mig allt. Någon eftersläntrare kommer det med all säkerhet att bli. Jag vill rensa mer efter hand, med det kommer ändå vara så pass få saker att de enkelt kan säljas via Blocket och Tradera, en del skänkas. 

//Tina


2 kommentarer:

  1. Åh, så härligt det ser ut på stranden! Det är så skönt att sitta en stund på stranden och bara koppla av och släppa alla tankar. Jag har heller inte gjort så många knop på sistone... har mina ToDo-listor men försöker att inte stressa upp mig! Jag brukar skriva en ToDo-lista varje kväll inför nästa dag men i perioder när jag känner mig trött skriver jag bara upp det allra nödvändigaste som jag måste göra.
    Härligt att målsnöret närmar sig!! Så spännande! Jag har en bit kvar... men känner mig närmare än innan i alla fall!
    Hoppas det går bra med din plan för veckan! Kram Eva Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva Maria:)! Här finns också To Do-listor kan jag lova. Jag hoppas dock att det ska bli mindre på dem när väl de stora bitarna av rensandet är klart. Tid är bokad för inlämning till auktion och jag har även fått iväg en hel del till skänkes. So far so good:). Hoppas du får en fortsatt fin vecka, Kram på Dig!

      Radera