26 aug. 2017

Enkel höstfix med Feng shui...

Jag är en riktig höstmänniska och redan i slutet av Augusti månad börjar jag plocka fram plädar och mattor från förrådet och förbereder för den lite kallare och blåsigare årstiden. Som ni vet tycker jag om att hålla det enkelt och behåller den mesta av inredningen som den är. 

Genom att använda några få inslag från eldelementet går det snabbt att skapa sig en varmare, mysigare och mer passande inredning inför hösten och vintern. 

Komma hem

I vardagsrummet har jag t ex lagt en pälspläd över soffryggen och en chevronmönstrad kohudsmatta på golvet. Alla typer av djurhudar och päls hör till eldelementet som vi behöver mer av i våra hem under vinterhalvåret. Även all typ av ljus hör hit(elektriskt, stearinljus, oljelampor, eldstäder) liksom pyramid- kon-och triangelformer.

Lite längre fram kommer jag även att plocka fram en ljuslykta eller ett par ljusstakar som värmer till det ytterligare, men sedan känner jag mig faktiskt klar att möta och njuta av den underbara hösten. 

Mer om Feng shui, Eldelementet och de övriga av de fem elementen finner ni i menyn Kategorier till höger.

//Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar