15 dec. 2016

Bloggpaus...

Efter en tids funderande har jag bestämt mig för att ta ett välbehövligt uppehåll från bloggen. Känslan har liksom krupit sig på under en tid nu och jag känner att jag behöver ladda om batterierna och hämta ny kraft.


Mest av allt längtar jag nog efter att omge mig med mindre distraktioner och att leva mer i nuet, i stunden och i den riktiga världen utan att samtidigt behöva tänka på att den här idén, det här projektet eller den här vyn skulle passa bra att skriva om på bloggen eller läggas upp på Instagram. Att ständigt tänka så tar liksom udden av upplevelsen och jag har börjat ifrågasätta hur sunt det egentligen är?!

Jag känner mig även nyfiken på vad jag skulle göra med all den tid som ägnas åt bloggen. Skulle jag kanske upptäcka någonting nytt och spännande?!

Jag har mer att dela med mig av inom området Simple Living men kan samtidigt inte låta bli att fundera på hur det skulle vara att fortsätta utan tanken på att det jag gör skall dokumenteras för att senare kunna delas i ett inlägg på bloggen.

Och i samma andetag som jag önskar komma bort från sociala medier kan jag inte förneka att det är en fantastisk plats att inspireras på och alldeles nyligen upptäckte jag just en blogg som lämnat ett väldigt stort avtryck hos mig och många, många andra och som jag verkligen vill tipsa er läsare om. Rachel med bloggen 'Hands Free Mama' skriver om att ägna sig åt det som är viktigt i livet, om att koppla ner oftare och vara mer närvarande i nuet;

'I want to make memories, not to-do lists. I want to feel the squeeze of my child's arms, not the pressure of over-commitment. I want to get lost in coversation with the people I love, not consumed by a sea of unimportant e-mails. I want to be overwhelmed by sunsets that give me hope, not by overloaded agendas that steel my joy. I want the noise of my life to be a mixture of laughter and graditude, not the intrusive buzz of cell phones and text messages. I am letting go of distraction and perfection to live a life that simply consists of what really matters. I'm living Hands Free. Take my hand and come along. A Hands Free revoulution starts here!'

Bloggen 'Hands Free Mama' hittar ni till här.



På återseende kära läsare!


//Tina


8 kommentarer:

  1. Hej Tina!
    Jag förstår verkligen dina tankebanor...
    Ta hand om dig och hoppas vi hörs snart igen!
    Önskar dig en riktigt riktigt God & fin Jul & Gott Nytt År!
    Varma Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för att du läst och så ofta kommenterat här på bloggen. Så klart fortsätter vi hålla kontakt:-). En riktigt fin Jul & Nyår till Dig!
      Kram

      Radera
  2. Ibland har man för mycket omkring sig. Ta det lugnt och jag önskar dig en God jul! ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland behöver man liksom komma ifatt sig själv:-). Tack för din återkoppling. Önskar dig en riktigt fin Jul & Nyår!
      Kram

      Radera
  3. Åh jag förstår...men oj vad jag kommer sakna dina inspirerande inlägg :) hoppas du fortsätter när du känner att du vill igen! Ha det gott och ha en härlig Jul & Nyår! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Tack rara Lena! Det är så roligt att höra ifrån er läsare och det är inte utan att det skär till i hjärtat när jag får höra det här. Jag räknar dock med att fortsätta blogga om en tid även om det då förmodligen blir lite mindre frekvent än tidigare:-).
      Önskar dig en riktigt fin Jul & Nyår!
      Kram

      Radera
  4. Vill önska Dig en riktigt fridfull jul såhär mitt i bloggpausen. Hoppas, hoppas Du kommer tillbaka. kram *piah*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lovar jag att göra:-)
      En riktigt God Jul raraste Piah!

      Radera