1 nov. 2016

TV- Tips...

Nu har den kört igång serien jag skrev om i ett tidigare inlägg här. Jag har hittills endast sett första avsnittet men det är ju onekligen ett intressant livsexperiment som deltagarna utsätter sig för. 

Serien Naken hittar ni på SVT Play här.


Sen har jag en riktig rysare att tipsa er om och jag avundas verkligen er som ännu inte sett kriminaldokumentären The Staircase. Det är bland det bästa jag sett inom True crime-genren och faktiskt snäppet bättre än den omtalade Making a Murderer.

via

The Staircase skildrar fallet Michael Peterson vars fru hittas död liggandes i en blodpöl nedanför trappen i parets gemensamma hem. Men är det en olyckshändelse? En utredning tar vid och det visar sig finnas en del skelett i garderoben hemma hos paret Peterson. 

Serien består av 10 delar fördelat på två säsonger och tittaren tas med på en minst sagt känslomässig resa. Personligen hann jag ändra åsikt och uppfattning flera ggr under seriens gång men sammanfattningsvis kan man bara konstatera att det hela är en enda stor tragedi för alla inblandade.

Ni hittar The Staircase på SVT Play här.


//Tina


1 kommentar:

  1. Hej fina Tina!
    Här har det med hänt e del omkring mig som gjort mig både känslosam och väldigt trött... Men vi får ladda om oss och ibland känna att det är ok att bara vara...
    Ta hand om dig och ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera