14 nov. 2016

Rensautmaning- Vardagsrummet...

Hej fina läsare. Det har varit tyst här från mig i några dagar både på blogg och instagram men nu är jag tillbaka hos er med en ny rensautmaning. 

Lagom till advent känns det trevligt att få till en bra ordning i vardagsrummet. Här hos mig ligger jag efter med själva organiserandet efter vi iordningställt en kombinerad mat/arbetsplats i vardagsrummet, så en liten uppryckning tillsammans med en genomgång av resterande saker som förvaras i rummet skall nu äntligen ske.


Uppgift:
Se över allt som förvaras i vardagsrummet såsom;
CD- skivor
DVD
Tidningar och kataloger
Böcker
Spel
Pussel och pyssel
Fotografier
Barnens och/eller husdjurens leksaker
Övrigt

Rensa bort och spara endast på det som är av betydelse och som används. Införskaffa därefter bra förvaring och ordna med en bestämd plats för vardera kategori. Om det finns lösa fotografier och negativ från tiden före den digitala passa även på att gå igenom dessa och sätt in i album.  

Vidare är knepet är att låta varje kategori ha sitt eget lilla bo- hyllor till böcker, en separat korg till tidningar och kataloger, separata lådor och/eller korgar till CD, DVD, pyssel och spel osv.

Eftersträvar man ett vilsamt vardagsrum är mitt tips att att hellre satsa på en stor förvaringsmöbel(t ex ett vackert skåp) och hålla allt samlat i den istället för flera mindre. I denna enda stora möbel organiseras sedan varje kategori i mindre förvaringsenheter enl. ovan för god ordning.

Lycka till!


Fler avsnitt i Rensautmaningen finner ni till höger i menyn Kategorier.


//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar