2 nov. 2016

Recycling...

Lite då och då brukar jag besöka second hand- butiker. Senast hittade jag en liten vacker glasskål för 20 Kr som jag tänker blir perfekt till julgodiset. Den står redan framme på sidobordet i vardagsrummet och har blivit något av en favorit. 

Vill man skapa sig ett personligt hem med ting som inte redan finns att se i nästan varje hem- och som man dessvärre många gånger snabbt tröttnar på- är second hand och loppisar onekligen det perfekta stället att söka sig. Man kan ibland göra riktigt fina fynd!

via

Jag är även flitig användare av Blocket och Tradera- både som säljare och köpare. För mig har det nog blivit lite sport i det här med att göra fynd och en givande utmaning när något behöver ersättas eller då jag bara vill skapa något nytt.

Mitt senaste Blocketfynd är fåtöljen Flen från Ikea som var i produktion 1998-2002. Som jag sökt efter denna fåtölj- men nu är den äntligen här- efterlängtad och mycket uppskattad. 
Samtidigt gjorde jag mig självklart av med en annan fåtölj här hemma:-). 
  
Mer av glasskålen finner ni på Instagram @kommahem.


//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar