2 okt. 2016

Fondvägg- In the making...

Lite oväntat håller vi på att måla en fondvägg i vardagsrummet. Det är jakten på Yin som öppnar nya dörrar och den här blå-grön-grå färgen som Jannice med bloggen Simplicity tagit fram till sitt eget hem har jag haft i min inpirationsmapp i flera år nu. 

Jag får lov att bjuda er på det färdiga resultatet lite längre fram för i skrivande stund har vi endast målat ett prov mitt på och runt om.


Ett litet tips kan jag dock redan nu bjuda på till er som känner er sugna på fondvägg. Använd maskeringstejp i hörnen, måla över tejpen med den ordinarie färgen(i vårt fall vit), låt torka och måla sedan med fondväggens färg. Ta bort maskeringstejpen omedelbart efter färdigstrykning för att minska risken att tejpen fastnar i underlaget.

På detta enkla vis undviker man även att det blöder in under tejpen och kanten blir nu garanterat knivskarp.


//Tina


1 kommentar:

  1. Hej Tina!
    Tack för din omtanke, nu är jag på banan igen och imorgon väntas jobb igen.
    Vet du, jag tror att det där kommer at bli så himla fint!!!
    Jättefin kulör!
    Sov så gott, dax att natta här snart!
    Kram Anna

    SvaraRadera