12 sep. 2016

Rensautmaning- Styr upp i förråd, källare, vind...

Kickar härmed igång en ny serie inlägg med rensatema som kommer att dyka upp kontinuerligt på bloggen under hösten. I varje inlägg erhålls en ny rensauppgift. 
Min förhoppning är att det här är något som ni läsare ska bli inspirerade av och enkelt kunna omsätta i era egna hem. I vilket tempo det ska ske bestämmer ni själva.

Jag har funderat lite och det som skulle vara en bra start på den här resan är att faktiskt börja i lite omvänd ordning med sådant som redan rensats bort. Saker i förrådet eller garaget som väntar på att köras iväg, läggas ut på annons, lämnas in hos auktionskammare, säljas på loppis, en del kanske rentav slängas.


För min del blir det en tur ner i källarplanet där det samlats en del. Vi har även ett stort matbord som vi haft magasinerat på min sambos arbete men där det inte längre kunde stå kvar och som just nu tar upp nästan all plats i uthuset. Det är hög tid att vi tar tag i det här nu för jag bara vet att vi aldrig kommer att ta det där bordet i bruk igen.


Uppgift:
Avsätt en dag eller två till att dyka in i förrådet, källaren eller vinden- kör iväg, lämna in, boka ett bord och sälj på loppis eller fotografera och lägg ut på annons. Tackla det uppenbara och sådant som det redan tagits beslut om en gång tidigare och låt sedan resten stå kvar- det kommer bli fler turer hit under resans gång.

Lycka till!


Fler avsnitt i Rensautmaningen finner ni till höger i menyn Kategorier.


//Tina


1 kommentar:

  1. God morgon Tina!
    Veckan som gick gick i en rasande fart och helgen kändes lite för kort :)
    Men vi var iaf på tippen igår och slängde det som jag rensade bort från källaren förra helgen. Sålde även av lite förra veckan så det känns bra.
    Men jepp, mer finns kvar, av nån anledning gör det alltid det :)
    Jättebra inlägg!
    Kram Anna

    SvaraRadera