5 sep. 2016

Redo att börja rensa igen...

Det största målet med den här bloggen är att inspirera till att leva ett enklare liv med mindre saker, men också till att få ordning och struktur på det som är kvar. 
Ibland känns det lite kluvet då jag också själv liksom befinner mig på resan dit och jag kan ännu inte helt säga att jag lever som jag lär. Visst- jag har rensat bort ofantliga mängder med saker från vårt hem- men oj vilken lång väg jag har kvar att gå. För en tid sedan trodde jag nog inte att det var riktigt så... 


Jag behöver gå ytterligare ett varv runt huset, en titt i varje rum, se över varje skrymsle, alla vrår. Än finns det gömmor och det stressar mig, jag känner mig inte tillfreds!
Faktum är att det fortfarande finns på tok för mycket saker i vårt hem, på tok för mycket för att få till den där vilsamma ordningen och hitta fram till känslan av harmoni. Mest är det nog bara jag själv som känner det så för på ytan ser det ju skapligt ordningsamt och stillsamt ut- men bakom allt är känslan bara kaos.

Tack kära läsare för att ni hänger med på denna stormiga resa!



//Tina


8 kommentarer:

  1. Jag suger åt mig all inspiration jag kan få. För trots att det känns som om jag rensar jämt så är det massor kvar, men vi är ju också många i familjen. Just nu 5 men har varit 6 så då blir det lite mer av allting. Kram Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ja det förstår jag att det blir:-)!
      Tack för att du kikar in Yvonne- jag ska göra mitt bästa att inspirera & ta er med på den fortsatta rensar- resan som nu tar vid ;-).
      Kram på Dig!

      Radera
  2. Du får en verkligen att tänka till....det svåra är att komma över tröskeln angående arvegods som egentligen aldrig används och vår dotter inte har intresse för antar att bara "bita i det sura äpplet" och rensa eller loppis eller nått....Är så inspirerande att följa dig....Kramar Lena i Färjestaden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena i Färjestaden- så roligt och tack för att du kikar in:-)!
      Arvegods kan ju vara väldigt laddat att göra sig av med. Jag håller själv fast vid en del saker från min barndom som jag har så svårt att släppa taget om. Den stora frågan är vad sakerna bidrar med för känslor- gör dem oss glada eller ger dem kanske bara dåligt samvete över att stå undanstoppade längst in i köksskåpen eller i förrådet:-)?
      Kram på Dig!

      Radera
  3. Åh så roligt...jag följer och inspireras jag med...rensar också för fullt, så ofta jag kan....var kommer allt ifrån ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man verkligen undra:-)!!
      Tack för att du kikar in och hänger på Lena H.
      Kram på Dig!

      Radera
  4. Såklart jag följer med. Rensar mer eller mindre jämt. dags att ta i ordentligt ;)
    kram *piah*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Piah för att du kikar in:-)!
      Kram

      Radera