27 sep. 2016

Balans mellan Yin & Yang...

För att uppnå balans i våra hem behövs balans mellan Yin och Yang. Yin och Yang är varandras motsatser och inom Feng shui arbetar man därför också flitigt med motsatsförhållanden såsom; Manligt/Kvinnligt, Vitt/Svart, Hårt/Mjukt, Rakt/Runt, Högt/Lågt, Vasst/Trubbigt, Mörkt/Ljust.


Personligen har jag väldigt mycket Yang i mig och dras till det maskulina, raka, vita. Min sambo är också mycket Yang och vårt hem har fått ett överslag på det. Det vi behöver tillföra är mer Yin i form av mer mjuka linjer och feminina dova färgtoner och just i höst känner jag en extra stark längtan efter just det.

Vidare kan Yin beskrivas som kvinnlig, mjuk och omhuldande och är att föredra till dem som behöver lugn och ro. Behöver vi däremot sättas igång och öka på koncentration är det mer av Yang vi ska omge oss med.


//Tina


1 kommentar:

  1. Hej Tina!!
    Tack för pepp... Satt uppe alldeles för sent inatt o filade på min presentation... Så håll tummen för mig i em :)
    Det är svårt ibland att hitta rätt balans, men växter tycker jag gör så stor skillnad i vårt ljusa hem.. Ibland är jag så rädd för att det ska bli för mycket och kännas plottrigt å andra sidan...
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera