24 aug. 2016

Simple Living i handväskan...

Det pågår inte så värst mycket rensande för min del just nu(läs mer i inlägget här) men en liten och lagom rensnings-session har det ändå lyckats bli:-). Jag har nämligen skaffat mig ett kombinerat mobilfodral och plånbok och 2 har därmed slagits samman till 1. Det här är något jag tänkt göra såå länge men det har låtit vänta på sig och mest beror det nog på att jag faktiskt inte hittat något bra alternativ tidigare.


Vidare har jag valt en enkel modell från RE: av äkta läder för lång hållbarhet och som har begränsat med utrymme för kort. I min gamla plånbok fanns gott om fack och med det ett 15- tal kort. Nu tvingades jag att på allvar ta tag i det där och rensa bort. I min nya plånbok finns endast 6 st kort kvar- körkort, bankkort, Coop- och Icakort liksom tankkort och Lindexkort. Yay!

Till er som har IKEA FAMILY kort kan jag tipsa om att man nu istället kan få sitt kort i en digital version i mobilen- länk här.


//Tina 


4 kommentarer:

  1. Heeeeej Tina :-)
    Ha ha, ja det är festligt med det här :)
    En del tror nog på allvar att jag är lite manisk med mitt rensande;-)
    Då bjuder jag på det :)
    Men den känslan som infinner sig efteråt är liksom så nice!
    Å nu kände jag ju direkt att oups..min plånbok är till bredden fylld av kort... Många kan man nog rensa bort, stort plus till de som skippar plastkorten och man bara behöver uppge pnr :)
    Väääldigt snygg plånbok BTW :)
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna för att du kikar in!
      Kram

      Radera
  2. På Lindex kan man visa id-kort/körkort istället. Tror aldrig jag visat mitt Lindex-kort. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det tipset Anonym:-)!

      Radera