25 aug. 2016

Organisering & minimalism i kylskåpet...

Med jämna mellanrum äter vi rent i kyl, frys och skafferi. Vi är nu inne på vecka 3 och har fortfarande mat så det räcker veckan ut. Matkostnaderna sjunker rejält under dessa veckor då jag endast kompletterar med bröd, färskvaror och grönsaker. Under veckan tömmer vi nu det sista i kyl och frys.


Så skönt det känns med allt utrymme som blir- lätt att organisera och hålla det snyggt. För att göra det mer enhetligt och snyggt i kylen framöver passar jag just nu på att införskaffa lite olika glasburkar och flaskor till b la mjölk, marmelad, chutney, lingon, gurka osv. 

Burkar med text Bohman & Wiberg, burkar med lock IKEA, 1 L glasflaskor Clas Ohlson, Kök: Martha Stewart.
           
Tänker mig att det ska ge ett lugnare intryck även om en hel hel del förpackningar såklart förblir kvar i  kylen. Ska även organisera om bland frukt och grönt och lägga tillbehör som ägg i vita skålar. Allt för en mer enhetlig känsla. 


//Tina 


2 kommentarer:

  1. Heeej Tina!
    Ser verkligen fram emot att se den nya bilden av er kyl :-)
    Hade en glasflaska till mjölken, men den räckte inte till en liter så då blev det ändå en förpackning kvar...
    Sen problemet med osten, om man oftast köper trekantiga ostar så finns det sällan bra kupor till dem..
    Något du med funderat på?
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!
      De glasflaskorna som jag har med i collaget från C.Ohlson finns som 1 L. Jag beställde mina i deras webbutik. Tror priset var 29:-.
      Osten slänger jag i ena påläggslådan(har kompletterat med en till-länk i texten)så blir man av med den från hyllan:-)
      En fin dag till dig med!
      Kram

      Radera