29 aug. 2016

Checklista Augusti...

Så här i slutet på Augusti känner jag behov av att liksom avsluta sommaren och förbereda för hösten. Nu verkar det ju som om sommaren fortsätter här ett tag till men vid den här tiden vill jag ändå kunna avsluta ute och fortsätta med andra projekt inne.

Nedan följer min checklista för Augusti som jag hoppas kunna bocka av helt här nu under veckan. Det är inte så mycket men det ska ändå göras:

Gången som vi la för några år sedan kräver mycket underhåll men njuter av den gör vi nog mest ändå:-).

  • Rensa ogräs stengång
  • Rensa ogräs rabatter
  • Rensa ogräs gårdsplan
  • Klippa gräs(det får vi nog fortsätta göra lite till)
  • Plocka ner segel & tvätta
  • Tvätta hängmattan & lägg undan
  • Måla trappräcke
  • Plocka undan trädgårdsmöbler & tvätta klädslar
  • Plocka in plantor och ställa undan blomvagnar
  • Tvätta av & ställa undan grille

Mer om den stenlagda gången ur ett Feng shui perspektiv kan ni läsa om på Instagram @kommahem.



//Tina




4 kommentarer:

  1. Tack för påminnelsen, måste plocka in olivträdet från balkongen ( var 6 grader här igår morse ), det är enda höstsysslan jag behöver göra ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Irene & tack för att du kikar in här:-). Du lever verkligen som du lär- härligt!
      Kram

      Radera
  2. Hallå där:-)
    Nä, jag vill njuta av sommaren lite till, så möblerna får stå kvar åtminståne september ut. Tycker det är skönt att sitta ute och fika om solen skiner. Även september kan ju bjuda på riktigt varma fina dagar och dem vill jag ta vara på som den soldyrkare jag är;-)
    Men bra checklista :))
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna & tack för att du kikar in:-). Vi har kvar ett möblemang på verandan med tak som står ute året om så där finns fortfarande möjlighet att sitta, men på altanen där plockar jag undan nu;-).
      Detsamma önskar jag dig!
      Kram

      Radera