26 juli 2016

Simple Living runt huset...

Vill man ha en enkel och lättskött tomt ska man satsa på natursingel runt huset. Vi la ut singel i gångar och på gårdsplanen på baksidan av huset  för några år sedan och med markduk under krävs ytterst lite underhåll. Jag plockar bort det lilla ogräs som blir en gång under vårkanten och något enstaka ogräs lite då och då under sommarmånaderna.

Nästa år skall vi försöka hinna med att byta locken och måla uthuset i samma färg som huset.

Verkligen busenkelt att hålla i ordning och balanserar samtidigt upp andra delar av tomten som dessvärre inte kan räknas med i Simple Living- tänket här hemma:-).


//Tina 


2 kommentarer:

  1. Heeeej vännen!
    Å vilken fin hall ni har! Å det kommer ju bli super med en härlig dyna där.
    Hade inte hört talas om det företaget innan, kul när man an få det precis som man vill ha det! =)

    Det där med att fixa till runt huset är ett projekt vi med ska ta tag i senare. Idag sprayade jag ut för en grusad del som jag ska sätta ner växter i... men formen blev inte alls bra så jag får fundera vidare hur jag ska göra där.
    Å hur kommer det sig att ogräset inte tar sig igenom sten...??? De som har marksten får ju hålla på en del, hur kommer det sig undrar lilla jag..? :)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna:-)!
      Vi har en stenlagd gång och det var den jag syftade på i inlägget:-) där man får rensa och rensa flera ggr för att den ska hålla sig i schack. Tror nog det är så att det blir mer grogrund för ogräs i de skarvar som är mellan stenen(t ex jord som trampas ner) i jämförelse med singel som täcker mer jämt.
      Kram på dig!

      Radera