3 maj 2016

Till dig som skall börja rensa & organisera i ditt hem...

När man ska till och rensa och organisera ett rum eller annat utrymme kan det många gånger kännas överväldigande att ens börja. Det tar stopp och lusten försvinner i samma ögonblick man stiger in. 

Knepet är att börja med något litet. Fokusera på att få kontroll på en yta och fortsätt sedan därifrån. Hemma hos Emily såg det t ex ut så här på nattduksbordet i samband med att huset renoverats;



Men bara 10 minuter senare så här;



Inspirerande eller hur?!


//Tina


1 kommentar:

  1. Heeeej Tina!
    Tack fina du för dina ord innan idag. Jag tar dem till mig för jag plågas av en del dåligt samvete. Har verkligen inte mycket tid för mig själv just nu och då blir det lite kaos i huvudet ibland.
    Sen läste jag ett inlägg om HSP (High Sensitive Personality) och gjord ett test...
    +22 fick jag vilket tydde på att jag var en mycket känslig person. Något jag ju vetat om i många år, men kanske kan det ge mig verkltyg att hantera toppar eller i synnerhet dalar bättre.
    Jag måååste ha ordning omkring mig annars blir jag jättenervös, så du vet att jag rensar o organiserar ju ganska ofta :)
    Ha nu en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera