10 maj 2016

Rensa uppifrån & ner...

Just nu känner jag mig lite stressad och rastlös och vill komma vidare med rensandet i vårt hem. Vindsgarderoberna eller kattvindarna på övervåningen är det som tynger mig mest känner jag. 
Vet inte varför jag inte tänkt på det innan men det mest rationella borde ju ha varit att rensa vårt hem uppifrån och ner, dvs börjat med dessa utrymmen. 

Pinterest
  
Jag får onekligen lite ångest över detta projekt som jag är och petar i lite då och då. Garderoberna är fyra respektive åtta meter långa och i den ena av dem förvaras en massa olika saker som jag tycker om och värdesätter. Här finns tavlor och speglar, prydnadssaker och mattor, möbler, textilier, kuddar, posters och ramar mm. 
Jag känner mig överväldigad av bara tanken på att på allvar rensa bort saker härifrån. Vindsgarderoben är som min lilla skattkammare.

Country Living

Hur som helst det här är något jag med skräckblandad förtjusning behöver ta tag i nu. Moroten får bli att utrymmet skulle kunna användas till något trevligare än att bara gömma undan saker. 


//Tina

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där, nästan alla hus i min hemby har sådana där utrymmen ( som oftast är kallförråd där allt möjligt kastas in ;-) )... vissa har gjort om dem till barnrum/gästrum eller syrum/kontor och en kund till mig gjorde en superfin klädkammare av sin ena "skrubb". Men Du har väl så lite kläder nu att de inte behöver ett helt rum ;-)..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe:-). Planen för den ena vindsgarderoben är klädförvaring samtidigt som våra nuvarande garderobsstommar då rensas bort.

      Radera

      Radera