12 maj 2016

Mer yta mindre intryck...

Under tiden som vi har renoverat vårt vardagsrum har vi av rent praktiska skäl levt med väldigt få möbler och övriga ägodelar omkring oss. Det har nog väldigt mycket sett ut som om vi precis precis flyttat in eller varit på väg ut.

När nu så vardagsrummet är färdigrenoverat har jag så sakteliga börjat flytta in möbler och saker i rummet igen. Eller nja- snarare flyttat in och flyttat ut. Något har skett under den här tiden och jag känner starkt motstånd när det blir för mycket saker och möbler som åter tar plats i rummet. 


Allt är föränderligt och stilen jag föredrar går nu tydligen ännu mer åt det minimalistiska hållet- som jag i och för sig alltid har varit fascinerad av- men som känts alltför stram för min egen smak. Det landar nog ändå någonstans mitt emellan.


Att börja skala av inte bara i skåp, lådor och andra gömmor utan också på ytan tänker jag är nog väldigt mycket ett naturligt steg i den rensar- resa som påbörjats och som också synkar bättre med mina egna tankar om ett enklare leverne- Simple Living. 

;-)


//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar