15 apr. 2016

Vi har mycket att lära av djuren...

'Jag känner samma sinnesfrid som de vilda djuren, som inte fördystrar sin tillvaro med olycksbådande aningar.'
-Wendell Berry


'Lyckliga är alla fåglar och andra djur och alla vilda bestar för de lever i naturen i ett tillstånd av oskuldsfullhet. De lever bortom allt ont och gott. Deras instinkter lyder inga andra lagar än dem som gäller överlevnad och utveckling. Och de lider inte av skam och skuld, ånger eller synd. Och inte heller förbannar de sina misstag eller sig själva. De hyser inte onda anslag mot varandra, de följer sin egen inre röst i tillvaron och litar till att en högre kraft ser till att allt som sker, sker till deras eget bästa.' 

Källa text: 'Din är dagen'


//Tina


2 kommentarer:

  1. Vad fin text!
    Jag brukar tänka på vovven när mina värdsliga problem upptar tankarna, försöker anamma hans stil och "bara vara" igenom det :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!
    Utmaningar gillar jag, så den bollen tar jag direkt :)
    Texten...Mitt i prick... Jag är definitivt en person som tänker och grubblar aaaaldes för mycket på många gånger onödiga saker...

    Så mycket enklare livet vore om man inte gjorde det, eller hur..
    Ha en riktigt fin helg nu Tina!
    Kramar Anna

    SvaraRadera