11 apr. 2016

Tankar om rensande...

Under ca 1 1/2 års tid har jag ägnat mig åt att rensa och förenkla i vårt hem. Resan är mer mödosam och krokig än jag föreställt mig. Samtidigt är jag oändligt tacksam och glad över att få göra det här. Det är en bitterljuv känsla. Upplevelsen är stundvis seg och jobbig men lika mycket intressant och utvecklande och jag lär mig mer om mig själv i varje rensatag som görs.


Ravenwoods Drive

Jag ser ingen ände på det än och i ärlighetens namn så vet jag inte om jag vill att det helt ska ta slut. I nästa andetag äntrar å andra sidan paniken över att det fortfarande finns saker att finna i varje utrymme, skrymsle och vrå. Att känna det som om man håller på att drunkna i saker. 

Rensandet är mödosamt på så vis att det tar tid och kraft att också bli av med det man rensat bort och under en tid har jag haft tre stora blå IKEA- kassar i källaren med saker som skall vidare ut till försäljning på Tradera. 

Enklast är naturligtvis att köra och slänga allt i ett svep på tippen men vilket slöseri, det finns andra som finner glädje i det vi inte längre vill ha. 
Den sista av de tre kassarna ligger tack och lov nu utannonserad och allt i den är förhoppningsvis snart på väg till sina nya ägare.

Jag tänker att det som gäller är att fortsätta harva på, ta nya beslut och skiljas från det som inte längre bringar glädje eller fyller någon funktion i vårt hem. Men också se till att njuta av processen och vetskapen om att för varje sak som lämnar kommer vi faktiskt ett steg närmare vårt mål om ett enklare liv.


//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar