18 apr. 2016

Rensning & organisering av skrivbordet...

Som jag nämnt tidigare pågår det just nu en rad olika rensar- och organiseringsprojekt runt om i huset. Skrivbordet har varit ett av dem. 
Hur har ni det med ordningen i skrivbordslådorna där hemma? Jag har märkt att just denna plats är ett ställe där det hos många snabbt skapas oordning och kaos.

Lovejoy Designs Interiors

Enklast är att börja med att tömma ut alla lådor och se över vad som ev. hör hemma på annan plats. Finns det kanske också saker som hör dit men som sällan(aldrig) används? 

Rensa bort allt onödigt och överflödigt men se samtidigt till att samla alla kontorstillbehör i skrivbordet så de inte finns utspridda lite här och där. Andrew Mellen's organiseringstriangel och 'Like With Like' som ni kan läsa om i tidigare inlägg här och här har blivit mina nya mantran när jag är igång och rensar och organiserar.


Användbara saker i skrivbordslådan kan t ex vara:

  • Hålslag
  • Häftapparat 
  • Tejp
  • Tippex
  • Pennor
  • Radergummi
  • Linjal
  • Kollegieblock
  • Post it- lappar
  • Sax
  • Gem

Genom att dela upp lådorna i mindre zoner och använda sig av mindre förvaringsenheter blir det lättare att både skapa och kvarhålla ordningen.



//Tina


1 kommentar:

  1. Heeej Tina!
    Hoppas helgen varit fin!
    Kände återigen att den var för kort... Tiden går fort när man har roligt..;)
    Men var också väldigt trött i morse.
    Nog om mitt gnäll;-)

    Visst är det märkligt hur det alltid har en tendens att "fyllas på" i skrivbordslådorna... Måste faktiskt ta och rensa min igen...
    Sen letar vi efter ett enkelt skrivbord till lilla duvan att ha i hallen uppe.
    Jag vill ha ett enkelt vitt, inte en massa krusiduller och rafs på ;-)
    Får se om vi kan enas om något :)
    Ha nu en riktigt fin måndag!
    Kraaaaaaam Anna

    SvaraRadera