9 mars 2016

Linnegarderoben i hamn...

Linnegarderoben visade sig vara ett smärtfritt projekt men som jag verkligen dragit mig för att tackla. Det tog mig några timmar sedan var allt i hamn.

Tog fram sopsäck, packade upp de nya förvaringslådorna och rev sedan ut allt som fanns i garderoben. Ändrade hyllplanen så de passade de nya lådorna, torkade ur och satte sedan igång att gå igenom. 
Rensade omedelbart bort sådant som kändes slitet liksom sådant som inte varit i bruk på länge. Totalt fylldes en stor svart sopsäck med sådant som kunde slängas- resterande till Tradera.


Organiserade därefter det som blev kvar i fem olika kategorier dvs. en för vardera förvaringslåda:

  • Kuddfodral
  • Frotté
  • Sängkläder 
  • Gardiner, dukar, övriga tyger
  • Möbelklädslar 

//Tina


2 kommentarer:

  1. Heeeej Tina!
    Idag är jag ledig... så skönt med en dag att bara ta igen sig. Ska snart göra mig i ordning o åka o hämta stumpefi, sen ska vi klippa oss. Mitt hår är ju ingen rolig historia nu..

    Ska be dem ta de proverna, glömde det i måndags... Tänkte på det innan då mamma har problem med sköldkörteln.
    Men ska på nytt läkarbesök snart igen så jag ska ta upp det då.

    Ha en fin onsdag!
    Kramar Anna

    SvaraRadera