16 mars 2016

Digital Balans...

Jag försöker nu finna balans på ett annat område i livet, nämligen den digitala balansen. På sikt ser jag mig genomföra en digital detox under en tid men just nu handlar det mer om att begränsa den digitala omfattningen. Jag har det senaste året t ex valt att följa och läsa en hel radda av bloggar och vloggar och nästa naturliga steg att börja med blev således att reducera ner antalet till hälften.


Igår avslutade jag så även mitt konto på Instagram och jag har även börjat rensa på datorn. Även där har jag nämligen förmåga att samla på mig en massa och grejen är den att alla de här idéerna, inläggen och artiklarna tar en massa energi och jag känner mig ju egentligen bara stressad av att ha dem där på någon slags 'vänt'. Allra helst skulle jag vilja radera alltihop och börja om från scratch, men vågar inte riktigt:-).


//Tina


3 kommentarer:

  1. Men tänk om Du vågar då? ;-)
    Jag känner så igen det där med att vilja rensa datorn från allt, var med om en ofrivillig rensning 2004 då min dator kraschade o. jag tappade precis alla mina bilder på tidigare bostäder och när min förra hund var valp. Hade varit kul att kunna ha åtminstone en bild på varje kvar, men efter den händelsen är jag inte längre lika rädd för att radera det som är sparat på datorn så det förde ju ngt gott med sig :-). Har även sparat en massa texter och tänkbara blogginlägg, men när jag väl kikat igenom dem för att skriva ett nytt inlägg har det aldrig varit något jag "känt för" ändå så därför raderade jag en dag hela rubbet. Och vet Du vad, har aldrig saknat dem ;-) utan istället känt mig friare av att inte ha en massa filer. Likadant med bilder och recept etc., finns ju alltid att slå upp på nätet då man söker något. Känns mycket bättre att som Din bild säger, leva ( istället för att dokumentera allt möjligt )och nu ser jag datorn mera som arbetsredskap istället för en förvaringsmöbel ;-), sparar det verkligt viktiga på usb-sticka så att datorn får vara "ren" och redo för nya projekt. Nu skulle jag helst vilja förenkla ännu mer o. byta laptopen mot en padda... vi får se om det blir verklighet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Irene!
      Tack för kloka ord och pepp:-)!
      Kram på Dig

      Radera
  2. Heeej Tina!
    Låter vettigt.. Har med massor på datorn som jag behöver rensa o för att inte tala om mailen som jag inte gått igenom på en vecka...
    Borde ta en dag och bara rensa för fullt, för det är sant, sånna saker tar ju med energi.
    Hoppas du har en fin onsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera