7 mars 2016

Balans, mat & socker- Lägesrapport Del 4...

Lite försenat kommer här nu en slutrapportering om min Balans, mat och sockerresa som påbörjades för ca en månad sedan. Länkar till tidigare avsnitt finner ni här; Del 1, Del 2 och Del 3. 

Sista veckan gick förvånansvärt lätt. Till stor del berodde det förmodligen på att jag visste att nu var det bara några dagar kvar av denna cleansing. 
Som jag skrivit tidigare har det stundvis varit väldigt tufft och hade jag vetat exakt hur jobbigt det skulle bli hade jag förmodligen haft svårt att motivera mig själv till att genomföra experimentet.


Jag är dock väldigt glad att jag tog mig igenom de här 4 veckorna och den belöning som det faktiskt har gett. Jag har idag en avgiftad kropp och har på så vis även fått en fräsch start och bygga vidare på och jag känner mig mer balanserad i kropp och knopp än jag gjort på länge, länge.

Men resan mot balans tar naturligtvis inte slut här och nu utan det är något som kommer att fortgå under lång tid. Jag ser egentligen endast på den här cleansingen som en första fas som var nödvändig för att kunna komma på rätt spår igen.

Ni är några som undrat vad som händer med vikten under en sådan här månad?! Jo, man tappar fort och vågen visar nu 6 kg mindre än vid start. Och även om den här resan i huvudsak inte har handlat om kilon så kan jag inte förneka att jag samtidigt känner mig tacksam över att ha blivit av med en del av dem på köpet:-)!


//Tina


2 kommentarer:

  1. Heeeej finaste Tina <3
    Tanken att sluta med bloggen kommer ju när man hamnar här igen.
    Men sen... NEJ! Jag får så mycket tillbaka på en gång som jag inte känner att jag vill avstå ifrån.
    Däremot måste jag ju fundera på andra lösningar och hur jag kan göra det möjligt ett steg i taget, och samtiigt inte sätta för stor press på mig själv som jag gärna gör.
    Jag är så enormt tacksam för ditt gensvar och ditt engagemang som jag värdesätter mycket.
    Du är enormt målmedveten och den här cleansingen var ju bara ETT bevis på det.
    Bra jobbat!!
    Jag är rädd för att tappa mer i vikt... Har redan gått ner nu då jag lätt tappar, men att få en nystart känns ju verkligen intressant. Men som sagt, jag får verkligen inte gå ner det sa även läkaren igår.
    Men kanske bara att istället börja dricka av de här juicerna kunde vara något för mig?
    Har du en juicemaskin då? Typ råsaftcentrifug?
    Hoppas du får en fin dag Tina och igen TACK rara du för din feedback och respons <3
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna, du är för rar!
      Går man lätt ner i vikt utan att det finns utrymme till det tror jag endast de här nyttobomberna(juicerna) skall användas som ett komplement till den övriga kosten och inte som i mitt fall bytas ut mot ordinarie måltid(er).
      Stämmer bra att jag använder en råsaftcentrifug. En väl värd investering:-)!
      Många Kramar till Dig!

      Radera