6 feb. 2016

När man inte hittar den där balansen...

Ni som kikar in här ofta vet att balans är ledordet för mig under 2016. Redan nu känner jag dock att det finns ett område jag inte kommer hitta någon balans om jag inte gör något mer radikalt för att nå dit. Det handlar om mat och socker. 

Under en dryg månads tid har jag gett min kropp det den behöver och utöver det har det varit fritt fram. Men balansen den saknas. Min kropp signalerar att den inte mår bra, mitt blodsocker svajar, jag har huvudvärk, känner mig trött, hängig och tung. 




I skrivande stund har jag påbörjat det som jag tänker mig på sikt ska leda till balans. Jag har inlett en 48h cleansing för att rensa ut ordentligt i kroppen. Kör egna frukt- och grönsaksjuicer i råsaftcentrifugen, dricker vatten och värmer mig med rooibos te. 
Det har nu gått ca 1 dygn och jag mår kort och gott b. Hjärnan dukar upp ett smörgåsbord av rätter som jag vill äta av. Försöker tänka att det bara är ett dygn till sen tar nästa fas vid där jag kommer att fortsätta 'juica' under 30 dagar men också tillåta ett mål mat per dag.


Inspirationen är hämtad från dokumentären 'FAT, SICK & NEARLY DEAD' där huvudrollsinnehavaren Joe Cross lever på inget annat än egenpressade juicer under 60 dagar och med stora hälsovinster!
Jag väljer dock att ta en medelväg och lovar att hålla er uppdaterade varje vecka om hur det går och vad som sker:-).


//Tina 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar