18 feb. 2016

Balans, mat & socker- Lägesrapport Del 2...

Två veckor har gått och det har blivit dags att ge er lite uppdateringar. Första veckans lägesrapport och lite mer om upplägget finns att läsa i Del 1
Inledningsvis av vecka 2 drabbades jag av migränattacker. Jag har migrän sedan tidigare men anfallen skilde sig åt på så vis att de var kraftigare och mer långdragna än vanligt. 

Jag är ganska övertygad om att de kom som en del i själva avgiftningen från sockret som jag- bortsett från lite, lite honung i teet- hållit mig borta från sedan start. Med socker menar jag i första hand det socker som kommer i form av bakverk, smågodis, glass, choklad osv. men har också hållit mig borta från t ex marmelad, vit pasta och annat som 'känts sockrigt'.


Migränen till trots känns den andra veckan bättre än första. Jag har kommit ur hjärndimman och blodsockret håller jämn nivå. Stundvis finns dock hungern fortfarande där och då känns allt bara väldigt, väldigt jobbigt! Känner mig oerhört tacksam och glad över att redan från början ha valt en medelväg dvs. juica 2 ggr dagligen + ett mål mat. Att enbart leva på juice i 30 dagar hade inte fungerat för mig, jag beundrar verkligen dem som klarat det!

Vidare har jag valt att äta dagens enda mål på kvällen som en slags belöning och sporre att klara av dagen och det blir i regel något som är nyttigt och bra men undantag sker, på alla hjärtans dag blev det t ex hämtpizza:-). 

Uppdatering sker igen om en vecka och jag ska då även tipsa er om en bok som i mångt och mycket har varit en räddning för mig under den här första kämpiga perioden.


//Tina  

3 kommentarer:

  1. Go morron Tina!
    Ja du, jag tror inte jag hade klarat en enda dag med bara juice...
    Men det är nog bar att köra en medelväg som du gör. Inte bara gå bananas på juice, för ibland vill man ju tugga på något.

    Å tack :) Jag funderar på en rund matta i hallen, typ den här http://www.ellos.se/ellos-home/matta-ollie-o-120-cm/423700
    Vad tror du?

    Ha en bra dag!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    :-) hehe, ja normalt sett är det all in när jag ska göra något men från och med i år är det balans som råder eller jag önskar att det ska vara det iaf:-).

    Jag tror det blir jättebra med en rund matta i er hall. Det blir ju liksom en lugn energi som kommer in och får slingra sig vidare in i huset. Och färgen är ju precis i linje med det övriga. Dessutom verkar den vara tålig och det är ju alltid bra i en hall.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack Tina!
    Då får jag väl ta och klicka till ;-)
    Ljuslyktan är uuuuurgammal och kommer från Paradis, vet inte om de har den modellen kvar.
    Kolla här isf:
    http://paradisverkstaden.se/
    Ägget kommer med därifrån och de har de kvar: http://paradisverkstaden.se/produkter/keramik/agg
    Nu ska jag natta min skatt <3
    Kram Anna

    SvaraRadera