16 feb. 2016

Att välja Yogamatta & färgernas betydelse...

Förra veckan köpte jag mig en ny yogamatta. Det var ingen lätt sak med det utbud av mattor som finns med oändligt av färger, material, tjocklek, storlek och olika prisklasser. Verkligen en en hel djungel att ta sig igenom! 

Det viktigaste för mig och som gjorde det lite enklare var att jag var ute efter en giftfri eko-vänlig matta. I andra hand kom själva utförandet dvs. ytskiktet, halk och grepp, färg osv.


Min tidigare matta som dessvärre ej var giftfri var en s k 'sticky mat', något jag trivdes väldigt bra med och som jag varmt kan rekommendera. 

Trots att utbudet skalats ner till endast ekovänlig, giftfri och 'sticky mat' fanns det många olika färger att välja på. Till slut landade det dock på en röd matta då jag eftersökte något som kunde ge mig kraft och energi och balansera upp mitt dominerande metallelement

På den här sidan kan ni läsa mer om de olika färgernas betydelse och som kan vara till hjälp för dig som ska välja matta.


//Tina


1 kommentar:

  1. Heeeej Tina!
    Valde med en hallonröd.. Men nu behöver den nog rullas ut igen, för den har legat ihoprullad alltför länge nu känner jag... Var spå duktig ett tag o yogade alltid på morgonen... Måste komma igång igen helt enkelt!
    Mailar dig sen :)
    Ha en bra dag!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera