14 jan. 2016

Om Lycka...

Baktill på ARLA´s mjölkpaket hittade jag följande text som jag tycker sammanfattar det hela väldigt bra:

'Om snabba belöningar som fina kläder och exotiska resor varit detsamma som lycka hade alla rika varit jättelyckliga, men så fungerar det inte. Forskning visar att man snabbt vänjer sig vid sådana lyckokickar och att de faktiskt kan motverka verklig lycka.


Istället handlar lycka om vad vi GÖR! Många får en härlig känsla när de tränar, men den långvariga effekten som bra kondition eller en stark kropp är det som varar. Så är det också med lycka. Den måste underhållas och kommer liksom i farten när vi GÖR saker som känns roliga och meningsfulla.'


Ett annat mycket tankeväckande och läsvärt inlägg om Lycka hittar ni här!


//Tina


3 kommentarer:

  1. Så himla sant... Träffade mitt i prick.. O när jag ser vovvarna så vill man ju bara ha en som möter en med viftande svans när man kommer hem varje dag..
    Men det är nog så att just nu har jag en dipp och frågorna är så många. Men det är bara jag som har svaren, det är bara det att det tar lite tid att komma på dem ibland.
    Å kanske behöver vi nedgångarna, eller vad jag ska kalla dem, för att uppskatta livet än mer.
    En sak är säker iaf. Jag är så lycklig över att ha min fialotta hemma igen <3
    Ha en bra dag fina Tina!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Läste den här igår... Såååå bra!
    http://skojig.com/338/en-professor-stod-infor-sina-filosofistudenter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips rara Anna, den ska jag kolla in:-)!
      Kram

      Radera