2 jan. 2016

Ett tomt förråd...

Efter många dagars ledighet har det börjat klia ordentligt i fingrarna och jag känner en stor rensarlust. Är så tacksam för den för den finns inte alltid där. 
Kom ju i gång att rensa och la ut annonser på Tradera redan innan Jul. Det mesta har nu blivit sålt och skickats iväg och med det har jag fått ny energi att fortsätta rensa. 

Har satt upp två stora rensarprojekt på agendan. Det ena är linnegarderoben tillsammans med de båda vindsgarderoberna- det andra är ett gäng möbler som står i källaren som jag behöver ta beslut om att antingen använda eller släppa taget om.


Drömmer om en tom vindsgarderob. Some day...

Vill att det ska gå undan, men vet samtidigt att det är tålamod och beta av bit för bit som gäller och så den där BALANSEN som jag önskar navigera runt. 

Efter ett par timmars rensande och organiserande i ena vindsgarderoben kan jag dock redan nu se en större del golvyta än tidigare. Sakerna lämnar både luft och utrymme efter sig och det känns som om man så sakteliga kan börja andas där inne igen. Pjuh!


//Tina


2 kommentarer:

  1. Åh...precis en rensning som passar mig. Uppe på vår vind förvaras ingenting.Jo ,en musfälla ;).Men i källaren finns förvaring som jag ska se över. Vill minska ännu mer på prylar. Sedan har vi sidoförråd mot garaget som ...som ser ut som feng-shui-shit just nu. Dags att kavla upp ärmarna då ... kram *piah*

    SvaraRadera
  2. Hej fina Tina!
    Sååå himla skönt med sån utrensning!
    Jag har gått igenom det mesta, men känner att det är dax för en ny vända snart;)
    Om det ändå står där är ju frågan hur mycket man behöver??:)
    Sitter nu i soffan o kollar på Two weeks notice, sippar på ett glas rött o känner mig nöjd med att ha julat av huset...:)
    Nästa vecka har vi två födelsedagar här så då ska det inte vara juligt längre..
    Ha de fint!
    Vi hörs! God fortsättning på 2016!!!!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera