16 dec. 2015

Tankar om Julen..

Tänker tillbaka och minns med förskräckelse hur det brukade vara om Jularna när jag och sambon for hit än dit och låg på vägarna trots snöstorm och körde hem mitt i natten i blixthalka. För att inte tala om alla julklappar som skulle jagas på lunchen för att hinnas med och gran och pynt och mat och bak. Pjuh!

Pinterest

För mig är tack och lov den tiden sedan länge förbi. Numer firar vi nämligen Julen precis så som vi själva önskar utan vare sig stress, press eller 'måsten'. 

Hur ser din Jul ut? Det kan finnas mycket förväntningar och krav runt Julen och firandet. 
Kom ihåg att viktigast av allt är att göra det man själv vill och mår bra av!

;-)


//Tina


3 kommentarer:

  1. Vi har oxå tillhört de runt resande på julafton precis som du skriver känts som bara vi kunde åka runt alla andra skulle vara hemma....men i år blir det annorlunda liksom satt vår jul.... vi blev morföräldrar i höst ...dottern med familj undrar kan vi göra vår jul nu....vara hos er och inte åka runt och så kommer det bli ....Lena i Färjestaden

    SvaraRadera
  2. Inte lätt det där..
    Mina föräldrar lever ihop, så där är det lättare.. Men min mans föräldrar är skilda vilket gör att vi firar med hans pappa dan innan, med hans mamma varannan julafton o varannan med mina. Men i år åker svärmors man till sin mamma i DK över jul så då firar vi med dem den 19:e med..
    Så det är inte lätt att få ihop det och träffa alla, utan att känna sig lite stressad faktiskt..
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild! Här har vi downshiftat julen rätt mycket, har varit i fjällen några jular och då upptäckte man verkligen hur bra det går med "en enklare jul". Mindre mat, mindre paket, mera tid tillsammans.... Så skönt!

    SvaraRadera