12 nov. 2015

Mina bästa fönsterputsar- tips...

Idag ska jag hjälpa en kund att få det fint i fönstren till advent- fönsterputsning står på schemat. Här hemma har inte fönstren blivit putsade men än finns det tid tänker jag:-).

Martha Stewart

Nedan följer mina bästa fönsterputsar- tips:

  • En bra fönsterskrapa är A och O- kvalitetsskrapor finns ofta i t ex Färghandeln. 
  • En sudd med skaft underlättar arbetet och tar utan större ansträngning bort smuts på rutorna- Färghandeln har ofta suddar av god kvalitet.
  • Varmt vatten.
  • Några droppar Yes diskmedel- se till att vattnet skummar lite.
  • En skvätt ättika- bästa husmorstipset och gör verkligen fönstren gnistrande rena!


//Tina


2 kommentarer:

  1. Bra tips! Vad motigt det är att komma igång bara, sedan går själva putsningen ganska fort. Jag tar några fönster i taget, kanske att det därför känns som om jag aldrig blir klar... ;) i år byter jag gardiner med, då ingår strykning= not like. kram *piah*

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade hit när jag sökte på fönstertvätt :-). Vad är en sudd?
    Trevlig blogg, ska titta igenom allt lite mer noggrant nu.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera