14 sep. 2015

Nästa stora rensar- projekt...

I samma andetag som garderobsprojektet kom till sitt slut eftersökte jag ett nytt ordentligt rensarprojekt här hemma och så blev det. Mitt nästa stora projekt är köket och jag är i full gång, ja nästan i mål här nu faktiskt:-)!

Skåp för skåp och låda för låda tömmer jag just nu ur, dammsuger, diskar, torkar av och rensar bort sådant vi inte längre har användning för. 

Pinterest

Tiden är förbi då vi hade större bjudningar här hemma och därmed har vi t ex inte längre användning för 12 st champagneglas att servera välkomstdrinken i och vardagsporslinet vad ska vi med en uppsättning på 10 till bara vi två? Det blir halvering på det med!

Mitt tips till er som vill ta er an köket där hemma är att ta det lugnt och metodiskt. Sätt upp ett dagligt mål! Själv bestämde jag mig redan från början för att ta ett skåp eller en lådsektion dagligen. Överskåpen först, underskåpen därefter och slutligen högskåpen. 

Martha Stewart

Så här på slutspurten kan jag meddela att jag inte alls funnit det här projektet ens i närheten roande. Nej, det har varit hårt arbete och det är det ni har framför er, men utdelningen när det är gjort är obetalbar!


//Tina


4 kommentarer:

  1. Sådana projekt är så tråkiga och man drar sig så länge innan man kommer till skott, men tänk vad skönt det är när det är gjort. Kul och inspirerande att följa dina rensningsprojekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Victoria! Roligt att du tittar in:-)!

      Radera
  2. Ha ha ha, sånt här som jag går igång på ;-)
    Brukar köra en genomgång av köket iaf 2 ggr per år :) O det är allt dax snart, men först måste alla fönster putsas;-)
    Hoppas du haft en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) du är en mästare på städning Anna!
      Kram

      Radera