7 sep. 2015

Feng shui i arbetsrummet...

I ena delen av vardagsrummet finner man min arbetsplats- här sitter jag och bloggar, sköter bokföring och fakturering, studerar och betalar räkningar. 

Skrivbordet står numera placerat i s k kraftposition med stöd bakom ryggen och fri uppsikt över fönster och dörr. Tidigare satt jag i en mer otrygg position med skrivbordet placerat längs med fönstret och utan ordentlig uppsikt över rum och dörröppning här.


Jag måste säga att jag trivs väldigt bra i kraftposition och det är som om det blev bättre balans i rummet över lag och konstigt nog känns rummet också rymligare även om det borde kännas precis tvärtom med någonting som bygger ut i rummet.

Har ni en speciell arbetsplats/datorplats där hemma och har ni där placerat er i kraftposition?


//Tina


1 kommentar:

  1. Ser väldigt trevligt ut att sitta där och jobba!
    Jag har ett skrivbord i vårt kontor/gästrum. Där sitter jag med uppsikt över dörren, sen har vi två fönster i rummet, ett bakom och ett vid sidan. Fönstret är inte precis bakom ryggen utan vi har en soffa framför fönstret. så det känns bra att sitta så.
    Tack för din pepp och fina ord, det betyder oerhört mycket.
    Idag är jag urtrött, men måste jobba då vi har så mycket att göra...
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera