8 maj 2015

Summering av Mars/April månads rensning...

Jag har varit jättedålig på att skriva ner på min rensarlista både under Mars och April men här är i alla fall vad som blivit nedskrivet, samt det som jag har kvar i minnet;



Sovrum:
4 st trådkorgar(garderoben)
12 st klädesplagg
1 st strykjärn
1 st tavla
Galgar

Arbetsrum(och angr. Vindsgarderob):
1 låda korrespondenskurs i foto
1 st workshopmaterial
2 lådor studiearbeten
2 st tavlor
1 st golvvas
1 st anlagstavla
8 st små hyllplan
2 st golvljuslyktor
1 st väggklocka
2 st bastkorgar
1 st damejeanne
1 st reflexskärm(fotoutr.)
1 st stereo
2 st lampfötter
1 st sidobord
1 st hyllplan i marmor
Fotografier & negativ
Fotoalbum
Pennor
Ramar

Källare/Tvättstuga:
15- tal vaser och krukor
6 st möbelhjul
1 par skridskor¨
1 par skydd
1 st hjälm
1 st hattask
4 st lampskärmar
1 st förstoringsapparat med tillbehör
4 st adventsljusstakar
2 st utomhus-Julbelysning
1 st övrig Julbelysning
Övrigt Julpynt
Påskpynt
Handbroderade lakan och örngott

De svåraste besluten under dessa månader var förstoringsapparaten som dessvärre stått oanvänd under många år, det fina marmorhyllplanet som aldrig kom upp på köksväggen där det en gång var tänkt samt en stor uppsättning av mormors handbroderade lakan och örngott.

Det kommer alltid att finnas saker som man har svårare för att släppa taget om än andra och det är en utmaning varje gång. Hittills har jag dock inte ångrat några av mina beslut och det är det man får plocka fram när man står där och våndas;-)!

Summering av Januari resp. Februari månads rensningar finner ni här och här.


//Tina



2 kommentarer:

  1. Ojjjj vad du har rensat!!!
    Nästan så jag ligger i lä ;-)Ha ha...
    Men det är verkligen en såååå kön känla när man rensat ut och fått luft i huset :-)
    Ha nu en riktigt fin helg!
    Jag ska hoppa i uschen o åka in till stan o träffa en kompis idag..
    (Jag vill inte skriva på loggen, men du vet ju att jag söker andra lösningar vad gäller det yrkesmässiga... Magkänslan säger j mig att jag inte vill tillbaka dit, men jag måste ju ta den vägen innan jag hittat en annan lösning... Men vill inte skriva om det där som du förstår.)

    Va rädd om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. That is awesome Tina! Well done! xx

    SvaraRadera