6 maj 2015

Rensat bland foton & negativ...

Under både Mars och April har jag rensat bland fotografier och negativ här hemma. Med ett förflutet som fotoassistent och kopist har det fotograferats en hel del kan jag berätta och detta var före den digitala tidsålderns genombrott:-). J

Jag har slängt massor av foton och negativ och det gick faktiskt förvånansvärt lätt även om det var ett mycket tidskrävande projekt. Också flertalet fotoalbum har tömts och rensats bort. Kvar blev endast två helt nya album som jag kommer att fylla med de fåtal fotografier jag valt att spara samt med framtida minnesvärda och glädjefyllda ögonblick.

De sparade fotografierna består b la av motiv på mina älskade huskatter, här på bild ses lilla Peach 


Jag passade även på att:
  • Radera alla foton på kamerans minneskort
  • Radera foton på datorn
  • Radera foton på en extern hårddisk
  • Radera foton på min Iphone
  • Rensa bort diverse fotoutrustning

Den här rensningen känns galet befriande, det är som om en stor tyngd har lättat från hela mig!



//Tina


1 kommentar: