21 maj 2015

10 000 röda rosor...

Inte 10 000 kanske, men i alla fall 10 röda rosor fick jag av sambon i helgen när jag fyllde år. Tror inte det finns något vackrare än rosor.


Ja, då var man ett år äldre och det har blivit dags att ändra den där 7:an till en 8:a i stället. Gah! Vad åren från 30 gått fort, jag vill bromsa, bromsa men vad hjälper väl det:-)? 

Viktigast av allt är nog ändå att inte jäkta genom livet utan försöka stanna upp ibland, reflektera var man är på väg och vad som känns viktigt, hålla fast vid det som känns bra och göra sig av med det som skaver.


//Tina


3 kommentarer:

  1. Vackra rosor!
    Tänk, vad vore världen utan vackra blommor?? Jag kan inte vara utan iaf.. :)
    O nu kan man ju snart plocka lupiner och annat vackert ute med! Älskar när man kan plocka in en bukett lite spontant! Ska plantera lupiner i trädgården med, tycker de är så maffiga:)

    Jo, jag tar det lugnt. Men det är nog lite nya baciller som jag ska vänja mig vid. Mitt immunförsvar är ju lite skadat kan man säga. Men jag känner mig pigg ändå:)

    Nog måste vi reflektera ibland tycker jag med. Tror det är nyttigt och då även se allt fint och gott som man har omkring sig.
    Nu har jag en mellissugen tjej här ;-)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Happy belated birthday Tina and the roses are beautiful! xx

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott Tina!!
    Jag har ännu inte kommit till det stadie där jag vill bromsa tiden, tycker om att bli äldre ( blir 40 i år ), i synnerhet när man tänker på vad alternativet vore ;-)..

    SvaraRadera