9 apr. 2015

Gröna växter-En god investering till hemmet...

De är vackra att lägga ögonen på och ger ett dekorativt inslag i vilket hem som helst. Dessutom är de hållbara, tidlösa och hjälper till att rena inomhusluften. Ja, vad kan väl vara en bättre investering till hemmet än ett gäng härliga gröna växter?


Högst på min önskelista står en underbar fiolfikus(Ficus Lyrata). Gärna som nedan placerad i en korg av naturmaterial. 


via

Minns att jag haft en sådan här planta för många år sedan men det var en liten variant som fick plats på fönsterbrädan. Det här är ju någonting helt annat! Tydligen ska de i alla fall vara relativt enkla att driva upp om man pysslar om dem:-).


Hur har ni det med grönskan i era hem?


Mer om växter och bästa växtvalet till sovrummet i inlägget här.


//Tina



4 kommentarer:

  1. Köpte 2 citronfikusar igår, aldrig hört tals om eller sett fiolfikus innan. Maffig! Och snygg... : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Citronfikus var okänt namn för mig, men kände igen dessa finingar när jag Googlade efter bilder. Man lär sig något nytt varje dag;-)!

      Radera
  2. Hej fina Tina!
    Å va vackra de var!!!
    Verkligen maffiga :)
    Jag har plockat in mycket mer grönska det senaste året skulle jag säga.
    O Monstera är en stor favorit, den har en fin grön färg, fina blad som inte är vassa eller kantiga, nästan lite hjärtformade och såååå lättskötta! Det gillar jag;-)
    Nu är bilen fullpackad må du tro! Vi ska ju ha loppis på lördag så jag kör dit allt imorogn så slipper man det på lö morgon.
    Jag är inte så morgonpigg av mig nämligen;-)
    Hoppas många kommer o handlar :)
    Ha en fin fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monstera ja, den känner jag till och instämmer med allt du skriver. En riktig skönhet:-)!
      Kram på dig!

      Radera