20 feb. 2015

Uppsamlingsplats i köket...

köket är jag en riktig neat- freak. Här vill jag ha det städat med rena ytor och inte en massa krafs som ligger och skräpar överallt:-). 


Vi har en stor köksö i mitten av köket och just här samlas gärna diverse saker såsom; telefoner, post, nycklar, anteckningar, tidningar etc. För att slippa kaos på köksön och övriga ytor har jag skaffat en bricka som uppsamlingsplats och det fungerar utmärkt. Brickan är lätt att ställa åt sidan när man ska köra igång matlagning eller bak. Sorterar i den gör jag var- varannan dag.

Ett litet tips till er denna Fredag!

//Tina


5 kommentarer:

  1. Snyggt!! Vill med bli av med mer rassel i köket. Var gör du ex av maskiner som assistent och kaffekokare?
    Men visst samlas det saker i köket, och då är det inte alltid man själv som placerar dem där;-)
    Ha en fin helg! Imorgon åker ju jag på skrivarkurs :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hushållsmaskiner har jag samlade i ett av kökets bänkskåp + råsaftscentrifugen nederst i skafferiet.
      Kaffekokaren har vi framme på bänkskivan. Den står till vänster om stora diskhon men den ytan syns ej på bild här.

      Radera
  2. Love it Tina and I have one almost like that! Have a great weekend!

    SvaraRadera
  3. Hej ! Hittade din blogg idag efter läst Annas blogg Ekenäsliv...Känns spännande och många tips att ta till sig.....Vi har oxå en köksö där gärna saker samlas såg din bricka blev väldigt nyfiken var du hittat den.....Kramar Lena I Färjestaden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta mitt sena svar. Har ej sett din kommentar förrän nu. Brickan är köpt på Coop men har dessvärre några år på nacken.

      Radera