30 jan. 2015

Summering av Januari månads rensning...

Under Januari har jag rensat bort följande i vårt hem;



Möbler:
1 st litet skrivbord 
1 st stort hörnskrivbord + 1 st skrivbordshurts
1 st elefant- piedestal
1 st stor matta

Vardagsrum:
1 st DVD- spelare
1 st dekoder
1 st kanalpaket från Boxer

Sovrum:
1 st överkast
1 st stor blå IKEA-kasse med kläder från min garderob
8 st klädesplagg från sambons garderob
6 st kuddfodral
2 st badhanddukar
1 st påslakan + 6 st örngott
2 st dunkuddar

Kök:
1 st serveringsbricka
1 st omgång 'finbestick' + 1/2 omgång 'extrabestick'
1 st äggklocka
4 st bordstabletter
1 st omgång engångstallrikar, glas och bestick
2 st ljuslyktor
12 st kokböcker

Arbetsrum:
1 st CD-väska
1 st paket nya CD-skivor
1 st hålslag
1 st telefon
15 st faktaböcker
30 st övriga böcker
10 st prydnadssaker

Källare/Tvättstuga:
1 st sportbag
1 st sylåda
1 st kattgrotta
1 st set MC- kläder


Det mesta har fått ny ägare via Blocket och Tradera. Övrigt smått kommer jag att ta med mig på loppis framåt Våren. En del av sakerna var svåra att skiljas ifrån, b la elefantpiedestalen som hamnade i Halmstad hos en tjej som verkligen ville ha precis en sån. Sambon ordnade med pall och låda från jobbet och den kom fram hel, fick vid sms om senare:-). 

Andra svåra beslut var ett jättefint överkast från Lexington liksom några kuddfodral från Day och Tine K. Men nu är de sålda och jag överlevde det med. Känns bra att det kom till användning till slut, för här hos mig gjorde de det inte längre.


//Tina


2 kommentarer:

  1. Wow, vad mycket Du/Ni har rensat ut! :-)
    Jaså sylådan åkte ut också, hehe...

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade hit via en annan blogg och tittar nu runt här. Jättefin blogg, jag återkommer gärna:)

    Trevlig helg! / Pernilla

    SvaraRadera